Marketing Szeptany

Marketing jest to handel aktywny, którego zadaniem jest takie przedstawienie zalet usług i towarów, że potencjalni klienci chcą nabyć owe usługi i towary. Wyróżnia się kilkanaście kategorii marketingowych, w tym ważny marketing szeptany, czyli buzz marketing. Jest to taki typ marketingu, który realizowany jest bezpośrednio przed odbiorcą, w sposób spontaniczny oraz, co najważniejsze w sposób ustny. Bezpośrednio marketing szeptany jest wykonywany za pomocą opowiadania lub dyskusji. Obecnie marketing szeptany można bez problemu prowadzić w sieci internetowej, za pomocą blogów lub panelów dyskusyjnych, czy również portali społecznościowych.

Jest to w ostatnich czasach jedna z najlepszych form reklamy, ponieważ większość osób szuka inspiracji w Internecie oraz kieruje się opiniami przekazanymi przez innych użytkowników sieci, dlatego ważne jest, aby informacje o poszczególnych usługach i towarach, jakie oferują różne firmy zostały zawarte w Internecie. Jest to pozytywna forma marketingu, ponieważ wyzwala w konsumentach swobodne konwersacje, podsuwa im pozytywne cech danego produktu. Podstawowymi zasadami, jakimi kieruje się buzz marketing w Internecie są wyszukanie odpowiedniej kategorii osób, które zainteresują się danym produktem lub marką, zbudowanie pozytywnego obrazu marki lub usługi, przy jednoczesnym reagowaniu na negatywne opinie występujące na forach internetowych oraz utrwalenie marki.

W marketingu szeptanym ważny aspekt związany jest z opiniami pozytywnymi, które dodawane są w kontekście jakieś usługi i marki, gdyż ludzie skłonni są uwierzyć opiniom innych internautów niż nawet najlepszej reklamie i jest to udowodnione naukowo. Dzięki dobrze przeprowadzonemu marketingowi szeptanemu zwiększa się zainteresowanie danym produktem oraz w przypadku internetowych firm ulepsza się pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach, a jednocześnie internauci dowiadują się również, że istnieje jakiś produkt lub nowa marka.

Ważne jest także to, że buzz marketing to działanie, którego efekty będą długotrwałe, ponieważ buduje się zaufanie. Poza tym taką opcję marketingu można prowadzić samodzielnie lub skorzystać z szerokiej bazy specjalistycznych firm, które przygotują całą kampanię. I na koniec czynnik finansowy, buzz marketing to również najtańsza forma reklamy.