Media społecznościowe

Współczesne społeczeństwo jest bardzo aktywne i mobilne, zwłaszcza w kontekście spraw internetowych, ponieważ praktycznie każdy ma swoje konto na Facebook-u, Twitterze, Linkedin, czy też na Google+. Owe media społecznościowe pozwalają na zaistnienie w sieci oraz na dzielenie się swoimi doświadczeniami i przeżyciami ze znajomymi, czy przypadkowymi ludźmi. Media społecznościowe pozwalają również na wyrażanie opinii o różnych produktach i usługach, poza tym za ich pośrednictwem można zawierać nowe znajomości lub kontaktować się z ludźmi mieszkającymi na drugim końcu świata. Rejestracja na takich portalach społecznościowych jest prosta, ponieważ ogranicza się do podania podstawowych informacji na nasz temat i gotowe, a przy tym jest to bezpłatna forma . Facebook to portal społecznościowy, który jest w ostatnich czasach bardzo popularny, został założony w 2004 roku w Stanach Zjednoczonych.

Został stworzony przez studenta Marka Zuckerberga, jako platforma porozumiewania się uczniów i studentów, jednak w krótkim czasie stał się popularny wśród każdej kategorii osób. Obecnie Facebook funkcjonuje w praktycznie każdym państwie. Z kolei Twitter jest to również platforma internetowa, która łączy wiele milinów osób. Funkcjonuje, jako darmowa strona, która pozwala odtwarzać funkcję mikroblogowania. Twitter oparty jest na zasadzie wysyłania krótkich informacji tekstowych, tak zwanych tweety, których łączna suma znaków nie może przekraczać 140 symboli. Informacje zaś są dostępne i pokazywane wszystkim użytkownikom Twittera, którzy obserwują dany profil. Informacje można dodawać mobilnie lub internetowo. Linkedin to również ważne medium, które powstało 2002 roku, jako portal społecznościowy.

Linkedin jest tłumaczony na kilka języków, lecz jego główną cechą charakterystyczną jest fakt, że jest on skierowany przede wszystkim do kręgu osób związanych z biznesem. Pozwala on na swobodne kontakty zawodowe. Natomiast Google+ to również nic innego jak serwis społecznościowy, który działa od 2011, jako następna usługa Google. Jest to połączenia już istniejących opcji Google (Google Profile, Google Buzz) z nowymi funkcjami (kręgi znajomych, wideo spotkania). Poza tym media społecznościowe to również ważne miejsce na prezentowanie własnej marki oraz na reklamę własnych produktów, bo codziennie kilkanaście milionów użytkowników odwiedza swoje profile oraz profile swoich znajomych.